Persondatapolitik

Lovgivningen om behandling af persondata blev ændret den 25. maj 2018.

Formålet med den nye lovgivning er at styrke beskyttelsen af enkeltpersoners personlige oplysninger.

I den forbindelse kommer der en række nye krav til blandt andet opbevaring og behandling af persondata. De nye krav er fastlagt i EU´s databeskyttelsesforordning. Nogle af de væsentligste ændringer i forordningen er, at du har ret til at anmode om indsigt i og berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger.

Hvis du har spørgsmål

Administrativt og organisatorisk er vi tilknyttet Arbejdstilsynet. Vi følger derfor de retningslinjer, Arbejdstilsynet har udarbejdet og følger.

Du kan altid kontakte os, hvis du har spørgsmål om vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger:

  • På e-mail: post@amr.dk
  • På telefon: 70 20 85 17
  • Ved brev: Arbejdsmiljørådet, Att. Arbejdsmijørådets sekretariat, Landskronagade 33, 2100 København Ø

Du har også mulighed for at henvende dig direkte til Beskæftigelsesministeriets databeskyttelsesrådgiver (Data Protection Officer – DPO). Du kan fx have brug for yderligere vejledning end den, vi kan give, eller måske oplever du forhold vedrørende behandlingen af dine personoplysninger, som du mener, at DPO'en bør kende til. Du kan kontakte vores DPO på følgende måder:

  • På e-mail: dpo@bm.dk
  • På telefon: 50 91 77 68 i tidsrummet tirsdage kl. 9-12 og onsdage kl. 13-16
  • Ved brev: Beskæftigelsesministeriet, Ved Stranden 8, 1061 København K, Att.: Databeskyttelsesrådgiver

Du kan læse mere om databeskyttelsesforordningen og dine rettigheder på:

Du kan klage

Hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine oplysninger på, kan du klage til Datatilsynet, www.datatilsynet.dk, som derefter undersøger sagen og træffer en afgørelse.

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold.
Hvis du klikker videre, accepterer du samtidig vores brug af cookies.

Læs mere om vores cookies
Luk